Logotype Yrkeshögskolan

Vem vill du vara i en värld av plast?

Plast finns överallt. Om du ser dig omkring, hur mycket plast ser du? Dina hörlurar till telefonen? Din dator? Dina skor? Dina kläder? Din bil? Dina fönster? Plastartiklarna ökar för varje dag och industrierna världen över pumpar ut plast i mängder i olika varianter för olika ändamål. Matförvaring – läkemedel – bilindustrin – byggbranschen – förpackningsindustrin. Vill du vara med och påverka?

Plast som material är här för att stanna. Det är effektivt som material, det har oändliga möjligheter och höjer vår livskvalitet. Idag och i framtiden.

Grunden i all förändring är kunskap. Kunskap om hur plaster ser ut idag och kan komma att se ut i framtiden? Vad sägs om plast gjord på majs och socker? Kan det finnas fler naturliga råvaror som kan användas? Endast kunskapen och fantasin sätter gränser.

På Yrkeshögskolan Jönköping kan du lära dig mer om plast. Utbildningen heter Hållbar produktion – plast och polymeringenjör. Exempel på kurser du läser handlar om materialet plast, tillverkningsmetoder för plast, konstruktion i plast, produktionsekonomi för plast.

Välkommen att ansöka Länk till annan webbplats.. Än finns det plaster kvar – en plats för plast.